نمونه سوالات پیام نور

دانلود نمونه سوالات تمام رشته های پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی

نمونه سوالات پیام نور

دانلود نمونه سوالات تمام رشته های پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی

نمونه سوالات پیام نور

دانلود نمونه سوالات تمام رشته های پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی

پیام نور سوال در تلگرام
https://telegram.me/psoal


 

پذیرش دانشجو از 65 کشور دنیا در دانشگاه پیام نور

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور در مراسم بازدید از دانشگاه پیام نور خاوران در استان فارس گفت: دانشگاه پیام نور از 65 کشور دنیا دانشجو پذیرش می کند.

دکتر جمال زاده معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور در این مراسم حضور خیرین در فعالیت های دانشگاه پیام نور را زمینه ساز رشد و توسعه بیش از پیش این دانشگاه برشمرد و از خدمات ارزنده آنان به عنوان باقیات و صالحات نام برد.

وی اظهار داشت: توسعه آموزش عالی، یکی از شاخص های اصلی جوامع توسعه یافته است. چرا که توسعه آموزش عالی موجب ارتقا سطح رفاه اجتماعی و توسعه اقتصاد دانش بنیان در کشورها خواهد شد.

وی افزود: دانشگاه های امروز دنیا دانشگاه های نسل سوم هستند که به عنوان دانشگاه های کارآفرین عمل کرده و محور اصلی توسعه کشورها هستند. این دانشگاه ها به دنبال خلاقیت، ایده پردازی و خلق و تولید ثروت از علم هستند. دانشگاه های نسل سوم در توسعه صنعتی و اقتصادی کشورها نیز نقش زیادی دارند.

دکتر جمال زاده با مقایسه جمعیت دانشجویان دانشگاه ها در قبل از انقلاب و وضعیت امروز، اظهارداشت: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی چهار میلیون و 600 هزار دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور مشغول به تحصیل هستند که نسبت به اوایل دوره انقلاب از رشد 25درصدی برخوردار است.

وی توسعه کیفی را سرلوحه فعالیت های دانشگاه پیام نور ذکر کرد و اظهار داشت: دانشگاه پیام نور، دانشگاه محرومین بوده و کمترین شهریه را دریافت می نماید. دانشگاه پیام نور، تنها دانشگاه نیمه حضوری و از راه دور کشور است که به دلیل آزمون محور و منبع محور بودن بیشترین آمار قبولی را در مقاطع تحصیلات تکمیلی دارا می باشد و فارغ التحصیلان آن از توان علمی بالایی برخوردارند.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور، توسعه آموزش ترکیبی را یکی از سیاست های مهم دانشگاه پیام نور برشمرد و در این خصوص یادآور شد که در این دانشگاه، دروس به دو شیوه عادی و الکترونیکی ارائه می گردد.

دکتر جمال زاده یادآور شد: در حال حاضر دو هزار دانشجوی خارجی از 65 کشور در دانشگاه پیام نور مشغول به تحصیل هستند و شش هزار دانشجوی خارجی مقیم کشور نیز در دانشگاه پیام نور در حال تحصیل می باشند.



وی توسعه رشته های الکترونیکی و در نتیجه پذیرش دانشجو به صورت الکترونیکی، پذیرش دانشجویان خارجی و ایجاد مراکز بین الملل در نقاط مرزی و همچنین توجه جدی به ارتقای کیفیت آموزشی را جزو برنامه های اساسی و بنیادی این دانشگاه ذکر کرد.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور خاطر نشان کرد: با توجه به فضاهای مناسب ایجاد شده در دانشگاه پیام نور خاوران، امکان راه اندازی چند رشته در مقطع کارشناسی ارشد این واحد دانشگاهی وجود دارد.

دکتر جمال زاده یادآور شد: برای توسعه دانشگاه نباید تنها به منابع دولتی متکی بود، در ایجاد زیرساخت ها و احداث فضاهای مورد نیاز و حتی تجهیز آزمایشگاه ها و کارگاه های مورد نیاز بایستی از پتانسیل های مردمی و مشارکت خیرین نیز بهره جست.